2.7.2019

Neustálý spěch se v moderní době stal každodenní součástí života téměř každého z nás. Nechceme ztrácet čas tím, co nás nebaví. Pro některé z nás to může znamenat například nakupování oblečení.

Firma Cavalier se rozhodla poskytnout zcela jedinečnou službu všem, kteří se chtějí vyhnout nakupování jednou provždy. Na to, jaká je současná tvář firmy a jaké byly její začátky, jsme se zeptaly Marie Vaškové, spolumajitelky firmy Cavalier.

Jaká myšlenka stála úplně na začátku vzniku firmy?

Pnutí začít podnikat jsem měla už na vysoké škole, kde jsem si uvědomovala, kolik lidí v České republice baví móda, jsou  kreativní a chtěli by dělat naši zemi hezčím místem. Takovou pracovní příležitost jsem sama hledala, ale nic se nenabízelo. Zároveň jsem cítila velký potenciál v tom, jak pomoci mužům vytvořit si efektivní šatník bez nutnosti trávit drahocenný čas v nákupních centrech. Mým posláním se stalo přivádět ženy ke svobodě, aby se mohly živit něčím, co je baví, být pány svého času a zároveň poskytovat službu, která jim dává smysl. 

Měníme způsob nakupování oblečení v pánské módě.

Jak teď momentálně vypadá trh, na kterém se pohybujete?

Dnes se k nakupování přistupuje tak, jako by muži a ženy nakupovali oblečení úplně stejně, a to je podle mě chyba. Ženy obchodní centra milují a často v nich tráví čas jako určitou formu relaxace, ovšem muži chodí většinou na nákupy až ve stavu nejvyšší nouze. Například pokud se muži roztrhnou kalhoty a on si potřebuje pořídit nové, většinou má velmi konkrétní představu, jak by měly vypadat. Protože ale nechce strávit celý den zkoušením kalhot, je často schopný se radši spokojit s kompromisem. V tom vidíme příležitost pro spoustu módních nadšenců.

Máte nějaké motto nebo hodnoty, které všechny v rámci firmy spojují? 

Kromě lásky k módě je ta nejdůležitější hodnota, která spojuje naše pracovníky, touha po  svobodě a nikoli honba za jistotou. Hodně pracujeme s osobními cíli a představami našich konzultantů, ať už jsou to cíle finanční nebo třeba cíl časové nezávislosti.

Naším společným cílem je podpořit naše konzultanty ve splnění jejich snů.

Jaké vlastnosti by měl módní konzultant mít?

Pro práci módního konzultanta je důležité umět se naladit na klienta a správně tedy zjistit jeho potřeby. To je to, co vede k úspěšné a dlouhodobé spolupráci. Mimo schopnost komunikace a empatie je samozřejmě důležitý i cit pro estetiku a materiály, ale to konzultanty naučí hlavně praxe. 

Kolik máte v současnosti zaměstnanců?

V současnosti máme kromě pobočky v Praze ještě pobočky v Plzni, v Liberci a v Brně. Momentálně pod našimi křídly pracuje něco kolem 40 konzultantů. Spousta z nich u nás začala tak, že to brali jako nějakou formu přivýdělku třeba k jinému pracovnímu poměru. 

Co se týká motivace zaměstnanců, nabízíte jim něco, čím se odlišujete od ostatních firem?

Každý měsíc pořádáme večeře v nejoblíbenějších pražských restauracích a vždy se zvou konzultanti, kteří splnili nějaké stanovené cíle nebo milníky za předešlý měsíc. Mimo to pořádáme i další firemní akce, třeba v srpnu jsme zamluvili na týden vilu v Chorvatsku a ti nejlepší konzultanti v různých kategoriích naší firmy si s námi jedou užít týden dovolené. 

Kdybych se rozhodla nastoupit na pozici módního konzultanta, jak by vypadala moje práce?

Na začátku se s každým člověkem, kterému by se líbilo u nás pracovat, seznámíme a zjistíme, jaká je jeho motivace. Pokud se jeho životní cesta slučuje s tou naší a jako potenciální konzultant se k nám hodí, zveme ho na první školení, na kterém se ode mě dozví, jak u nás probíhá systém práce. Vysvětluji tedy, jak naše služba funguje, jak s klienty komunikujeme a jaké věci se u nás konzultanti naučí. Pokud se rozhodujeme spolupráci započít, pak se po podpisu smlouvy přechází do praxe s tím, že je konzultant pod dohledem svého mentora. Zároveň máme každý týden meeting, kde kolegové na seniornějších pozicích mohou předat svoje znalosti a zkušenosti juniornějším kolegům. 

Práce v Cavalieru je týmová hra, proto spolu sdílíme know-how a společně píšeme příběh. 

Nyní jsou velice populární produkty z biobavlny a celková šetrnost k životnímu prostředí. Jak se k tomuto tématu stavíte vy?

Způsob, jakým oblečení vyrábíme, je podle mě ten nejekologičtější, jaký může být. My pracujeme s tím, že ten produkt reálně vytváříme až na základě konkrétní potřeby a poptávky. Šijeme ho zcela na míru jak představě klienta, tak i jeho postavě. 

Na závěr bych chtěla ještě podotknout, že všechny produkty šijeme v Čechách a jsme na to patřičně pyšní.

Pokud vás tento rozhovor zaujal a cítíte, že byste i vy chtěli být jeho součástí, stačí nám o sobě dát vědět. Velice rádi se s vámi potkáme osobně. 

Stát se módním konzultantem!