16.10.2018

Většina uchazečů dnes hledá práci převážně přes internet. Je tedy pochopitelné, že řada firem vyvěšuje inzeráty na volná pracovní místa přímo na svých webových stránkách. Kvalitně vypracovaná sekce Kariéra toho o firmě hodně napoví a má potenciál oslovit ty správné uchazeče. Jak ale kariérní stránky dovést k dokonalosti?

Jak by měly kariérní stránky vypadat?

Z pozice potenciálního uchazeče o zaměstnání je pochopitelně klíčové, aby zde našel vše, co potřebuje. Proto lze odpověď na tuto otázku shrnout jednou větou: čím víc informací, tím lépe. Zvláště u velkých firem se stovkami zaměstnanců je rubrika Kariéra do jisté míry firemní vizitkou, u menších podniků pak působí jako příjemný bonus. Co by tedy nemělo chybět, aby uchazeč už při prvním kontaktu zjistil vše potřebné?

Představení společnosti

I když máte pocit, že po příchodu na vaše stránky už uchazeči přesně vědí, čím se vaše firma zabývá, opak může být pravdou. I na kariérních stránkách by se tedy uchazeč měl dočíst, jaké jsou firemní vize a jakým způsobem se jich dosahuje. Pochlubte se tím, na jakých trzích působíte, jaká je vaše historie, a blíže uchazeče seznamte se svými produkty.

Firemní kultura

Tedy to, co většinu pracovních uchazečů zajímá nejvíce – jaká je u vás vlastně pracovní atmosféra? Dbáte na přesné dodržování dress codu a pracovní doby, nebo mají zaměstnanci možnost přicházet a odcházet podle nálady a místo u pracovních stolů si hoví v houpacích sítích?

Benefity

Obligátní stravenky, 5 týdnů dovolené a příspěvek na dopravu? Nebo raději něco „pořádného“ jako služební auto, telefon a notebook? Případně originálnější a dnes tolik populární  sick days, dog-friendly kancelář a možnost home office? Napište na kariérní stránky vše, co vám pomůže ukázat, že právě vy jste pro uchazeče ten správný zaměstnavatel.

Fotografie, případně videa

Slušný zaměstnavatel se nestydí pochlubit se snímky z pracoviště a fotografiemi pracovního týmu přímo „v akci“. Zcela precizní kariérní stránky pak nabízejí třeba i videa z běžného pracovního dne, virtuální prohlídku kanceláří atd.

Jak probíhá výběrové řízení

Čeká na uchazeče jednokolový, nebo dvoukolový pohovor? Kdo ho bude mít na starosti – personalista, či rovnou ředitel? A bude jeho úkolem vypracovat nějaké vstupní zadání? Pro zklidnění zjitřených nervů je to jedna z nejdůležitějších součástí kariérních webů.  

A teď to nejdůležitější: nabídka volných pozic

Seznam volných míst je samozřejmě klíčový, kvůli němu ostatně kariérní stránky budujeme. V první řadě by měl být aktuální – pokud je náročné pátrání nakonec korunováno strohým oznámením ve stylu „tato pozice je již obsazena“, o firmě a jejím přístupu k zaměstnancům to nic moc pozitivního nevypovídá. Pro usnadnění hledání je praktické seznam roztřídit podle různých kritérií – pozice, místo výkonu práce (řada firem působí celostátně), potřebné vzdělání či další kritéria, typ pracovního poměru (brigáda, plný či zkrácený úvazek).

Mikrostránky na Airjobs.cz

Kariérní stránky bývají standardně součástí webových stránek jednotlivých firem, ne vždy se však vyplatí spoléhat pouze na ně. V době, kdy se firmy o šikovné uchazeče doslova přetahují, je třeba využít každou z možností, jak je oslovit. Zájemci o novou práci často míří primárně na pracovní portály, které sdružují nabídky stovek firem na jednom místě – to pochopitelně hledání usnadňuje. Aby o sobě daly firmy vědět, mohou využít možnosti vytvořit si speciální mikrostránky přímo na takových portálech. Tuto možnost poskytujeme samozřejmě i u nás na Airjobs.cz

Zaregistrováním vlastního firemního profilu firma výrazně zvyšuje šanci, že se svou nabídkou trefí do černého a uloví právě toho, koho zrovna potřebuje. A má to ještě jednu výhodu: kariérní stránky jí naši odborníci připraví na míru, takže na vlastní webovky pak může umístit už jen jednoduchý odkaz.  

 

Vytvořit firemní profil