21.11.2016

AirJobs.cz se prezentuje jako inovativní portál nové generace. Co to znamená a jak se to projevuje? V první řadě se snaží nabídnout personalistům i uchazečům alternativní služby a nástroje, které jim usnadní hledání nové práce a kolegů. Cíl je zřejmý – rozpohybovat online pracovní trh, vytvořit silnou konkurenci pro současný monopol a uspokojit i méně konzervativní zákazníky. „Věřím, že budujeme hodnotnou službu, která bude brzy udávat směr celému odvětví,“ říká výkonný ředitel Lukáš Pokrupa. On sám, respektive jeho dosazení do vedení projektu AirJobs.cz, představuje jeden ze zásadních milníků uplynulého roku.

 

Nové strategie se promítly přímo do grafické podoby webu a nového claimu, který podpořila masivní outdoorová kampaň. Motivační heslo „cítím příležitost“ a odvážný dobrodruh, který ví, kde ji hledat, zaujali potenciální zákazníky portálu ve vlacích i pražské MHD. AirJobs.cz byl vidět i na každoročním populárním eventu United Islands. Měl tu svůj stánek, kde se mohli účastníci festivalu informovat o svých pracovních možnostech či se bezplatně registrovat. Portál tak naznačil, že chce v budoucnu oslovit také mladou generaci. Z nedávných průzkumů totiž vyplynulo, že oproti minulému roku otevírá stále více společností pozice pro mladé talenty a čerstvé absolventy. Portál pro ně proto chce tyto příležitosti najít a pomoct jim nové šance co nejlépe využít.

 

Pro aktivní zákazníky, kteří chtějí zhodnotit svoje stávající možnosti a objevit nové, spustil AirJobs.cz osobnostní test Poznej sám sebe. Díky němu mohou uživatelé odhalit přirozené dispozice pro určité obory a profese. Test funguje na principu osvědčeného indikátoru osobnostních typů MBTI a využijí ho jak uchazeči, tak personalisté. Pro HR manažerku EMTC Group Danielu Švástová je vítaným doplňkovým nástrojem přijímacího řízení: „Testy mi napomáhají dešifrovat drobné nuance v osobnostech kandidátů, které se z pouhého pohovoru nedají dobře vyčíst.“

 

Nadstandardně prozákaznické tendence portálu dokazuje další novinka – zavedení osobního agenta. Nejedná se o elektronický filtr nabídek, který využívá konkurence, ale o skutečného člověka, který poskytne uchazeči zdarma odbornou konzultaci. Jde o první a jediný online chat v této oblasti cílený na uchazeče. Školené agentky mu upraví životopis, navrhnou adekvátní pozice a pomůžou se např. i připravit na pohovor.

 

První rok fungování jsme se soustředili především na vývoj uživatelského prostředí. Nasbírali jsme cenné zkušenosti, zajímá nás zpětná vazba našich uživatelů, díky které portál stále zdokonalujeme,“ shrnuje změny Lukáš Pokrupa. Po dokončení základních funkcí, tj. obsazování volných pracovních pozic, přichází na řadu i realizace dalších plánů. Protože portál chce své uživatele také inspirovat, informovat a bavit, představil letos na podzim vlastní internetový magazín. AirPlus se věnuje problematice kariéry populární formou prostřednictvím článků, reportáží a rozhovorů.

 

A co bude dál? AirJobs.cz by se chtěl v dalších měsících věnovat navazování nových partnerství a výzkumu interní a externí zaměstnanecké spokojenosti. V blízké době by rád přesunul část pozornosti z uchazeče také na zaměstnavatele a zaměřil se na jeho značku, její image a úspěšné budování.

 

A co plánujete vy? Najít si novou práci?